W globalnej rzeczywistości można znaleźć mnóstwo rozmaitych ofert tyczących się internetowego marketingu. Na zwrot internetowy marketing każdy biznesmen podnosi się z krzesła i rozpoczyna dokładnie słuchać, bo ten temat jest dla każdego jednego właściciela spółki niezmiernie ważny.

Czym w istocie jednakże jest marketing internetowy? Internetowy marketing to pewna forma marketingu, która jako głównego medium używa stron internetowych (ang. World Wide Web) a ponadto Internetu. Celem tego rodzaju marketingu jest zwłaszcza przesył informacji reklamowej oraz pozyskiwanie nowych kontrahentów. Dobrymi przykładami takiego rodzaju marketingu są na przykład rozmaite banery z logo przedsiębiorstwa i linkiem do witryny www naszej korporacji zamieszczone na różnorodnego typu portalach, wyniki wyszukiwarki (czym lepiej pozycjonowana jest witryna www tym znacznie więcej potencjalnych klientów ją znajdzie) albo różnego rodzaju multimedialne reklamy, które są interaktywne, w formie niewielkich prezentacji lub filmów. W wszelkiego typu działania w tym zakresie trzeba również wliczyć reklamy a także różnego rodzaju aktywność na portalach społecznościowych takich jak Twitter, Snapchat, Instagram czy Facebook.

Początkowo natomiast internetowa reklama polegała głównie na tzw mailingu. Polegał on na wysyłaniu różnych reklam w elektronicznej formie. Na dzień obecny tego typu maile są przeważnie filtrowane jako spam, jednak mimo to bywa to nadal niezmiernie modna forma e-marketingu. Jeśli prowadzimy firmę, z pewnością warto przeznaczyć czas na tego typu marketing. Jest to bardzo ważne zagadnienie,które pomoże nam stworzyć rozległą bazę kontrahentów oraz pomoże dotrzeć do zdecydowanie większego grona ludzi.

Autor: www.evolve-poznan.pl