Od lat mówi się o tym, iż to właśnie pierwszy posiłek powinien być bardzo istotnym posiłkiem w ciągu dnia. Niekiedy natomiast kompletnie o nim zapominamy. Zdecydowanie wolimy pospać sobie jeszcze trochę, a po podniesieniu się z pościeli w tym samym momencie biegniemy się umyć, ubieramy pierwsze lepsze ciuchy a także biegniemy do pracy.

Przyrządzenie bogatego w składniki odżywcze i niskotłuszczowego posiłku nie powinno na całe szczęście trwać w nieskończoność. Jeśli poświęcimy na nie parę chwil, będziemy mogli zjeść z rana coś pożywnego. Wspaniałą podstawą dla własnego śniadania może na przykład być jaglana kasza. Ugotujmy ją jeden dzień wcześniej, by przyoszczędzić sobie roboty. Dołóżmy do niej kilka łyżeczek gęstego jogurtu i całość poprószmy mocno skrojonymi świeżymi owocami.

Dokładnie tak samo będziemy mogli postąpić z normalnymi płatkami jaglanymi. Śniadanie pełne w węglowodany prędko pobudzi cukier w naszej krwi i umożliwi pójście do pracy z pełnym pokładem energii. Jeżeli natomiast trochę lepiej możemy poczuć się po daniach składających się przede wszystkim z białka, taka kasza jaglana jedzona z samego rana może się nie sprawdzać u nas. Zamieńmy ją tradycyjną jajecznicą, smażąc ją na kilku kawałkach boczku oraz dokładając do niej świeże pomidory. Białka i tłuszcze stopniowo uwalniają energię, dzięki czemu nasycają nas na niezmiernie długi czas. Wypracujmy w sobie nawyk systematycznego zjadania śniadań.

Jeżeli faktycznie nie mamy czasu na ich przyrządzenie, przyszykowujmy je dzień wcześniej. Na chłodno większość dań też smakuje wspaniale.

Więcej: http://terapiapedagogiczna.pl/kasza-jaglana-naprawde-taka-wspaniala/