Rzeźbienie figury oraz kulturystyka to bardzo popularne pośród obywateli Polski tematy. Ciekawią się nimi nie tylko faceci, których intryguje nabranie męskiej muskulatury a także siły, niemniej jednak też dziewczyny, które chcą nie tylko ładniej się prezentować, niemniej jednak mieć więcej siły oraz więcej zdrowia, które pomogą im w codziennym życiu. Dieta która jest na przyrost masy mięśniowej bazuje głównie na wysokiej zawartości białka, które jest podstawowym budulcem mięśni.

Częstokroć obalany jest mit, że dieta służąca rozbudowaniu muskulatury powinna opierać się na mięsie i produktach odzwierzęcych, a częstokroć mówi się o korzyściach które płyną z budowania przyrostu masy mięśniowej na białkach roślinnych. Obok odżywek na bazie serwatki, jeszcze do całkiem niedawna bezkonkurencyjnych na rynku białkowych odżywek, częstokroć ukazują się odżywki przygotowane na bazie sojowych protein, białka groszku, brązowego ryżu czy białka konopnego. Dlatego gdy rozmyślamy nad dietą zwiększającą przyrost masy mięśniowej, na pewno warto rozważyć włączenie do codziennej diety stosownie dobranej odżywki białkowej. Występują one w różnych wersjach smakowych, przede wszystkim słodkich do tworzenia koktajli – takich jak truskawkowy, bananowy czy czekoladowy i tym podobne. Takie koktajle możemy stworzyć na bazie mleka roślinnego, krowiego czy wody.

Oprócz odżywki trzeba pamiętać, iż dieta na przyrost masy mięśniowej przede wszystkim będzie opierała się na pełnowartościowych produktach zawierających dużą ilość białka, takowych jak: jaja, ryż, tofu, rośliny strączkowe, rośliny, chude mięso, wyroby takie jak quinoa – która nazywana jest też ryżową komosą – i amarantus. Oprócz tego, w celu przyrostu masy mięśniowej potrzebny jest dokładny plan ćwiczeń, który pomoże nam osiągnąć wymarzoną sylwetkę. Ażeby tego typu ćwiczenia być w stanie wykonać, ważne będzie również włączenie do naszej diety węglowodanów pełnowartościowych. Znakomitymi źródłami węglowodanów będą wszelkie wyroby zbożowe takie jak owsianka, brązowy ryż, różnorodnego rodzaju kasze i chleb pełnoziarnisty.

Węglowodany są potrzebne do odpowiedniego funkcjonowania ludzkiego organizmu, a różnego typu diety które opierały się na wykluczeniu z codziennej diety węglowodanów małymi krokami odchodzą w zapomnienie, ponieważ nie są efektywne, kiedy zależy nam na efektach długookresowych a także optymalnym zdrowiu. Zatem istotne dla przyrostu masy jest wprowadzenie do diety dużych ilości zarówno białka pełnowartościowego – a zatem takiego, które zawiera komplet aminokwasów które niezbędne są dla właściwego funkcjonowania ludzkiego organizmu – przy dietach roślinnych, takowych jak przykładowo dieta wegańska, warto zwrócić szczególną uwagę na komplet takich aminokwasów – ale również pełnowartościowych węglowodanów. Nie możemy pominąć przy tym niewielkiej ilości tłuszczy, które warto uzyskać z oliwy z oliwek, awokado czy orzechów.

Bardzo istotnym składnikiem przy diecie powodującej przyrost masy mięśniowej będzie błonnik, który niewątpliwie zadba o odpowiednie trawienie. Z całą pewnością wszystkie wysiłki dotyczące diety przyniosą wyniki dopiero, w momencie gdy połączymy je z odpowiednimi i systematycznymi ćwiczeniami siłowymi.

Autor: Dieta na przyrost masy mięśniowej